2014-11-13

Ponny!

Sedan mitt förra inlägg så har vi fortsatt att rida i lill-skogen och hemma på ridbanan. Nadal har dock också fortsatt att vara mycket pigg och pillimarisk (stavning?). I förra veckan tog vi ett par dagar OL och jobbade med läskigheter som kommer bakifrån,  genom att dra en kon efter oss. Också lite istället för att rida. Vi lekte också med 45'-linan. Det märktes att han uppskattade det på hur villig han var att galoppera runt mig även på långt avstånd ifrån mig 😊 Han fick hoppa lite tunnor också.

I helgen hade jag besök av den ena av mina härliga systrar. Jag lyckades återigen lura upp henne på hästryggen! Hon fick låna den fantastiske farbrorn Tulo! Hon har bara skrittat runt med honom på ridbanan tidigare, tagit några steg i trav. Men i år red vi ut tillsammans, rakt ut i skogen! Hon, jag, Anna, Tulo och unghästarna (ja, Nadal hade fortfarande en del sprall i benen)! Vi red ut till vår vanliga grillplats, grillade och red sedan tillbaka. Jag är så impad av min hästrädda syrra! Så himla modig och så roligt att hon var villig att prova på och hänga med på mina upptåg!

Igår och idag har jag ridit Nadal på ridbanan.  Han har varit helt fantastisk båda dagarna! Mycket följsam och villig. Han bjöd så himla fint i vändning på bakdelen att jag tror vi snart börjar närma oss att kunna göra riktiga spinns! Fin bjudning överhuvudtaget i ridningen. Vi fortsätter att prova med galoppombyten men det behövs lite mer trimning innan det funkar. Tränar dock (ofrivilligt) även på den förvända galoppen 😊 En riktigt härlig liten ponny är han, storpojken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Allt låter underbart Erika.
Hälsa Nadal och Tulo från oss.
Hälsar Maria och Mira.

Anonym sa...

Härliga Tulo och snälla Anna som lånade ut honom!
(Älsk på dina upptåg dessutom)
�� kram / Jenny

Erika sa...

De hälsar tillbaka, Maria och Mira :-)
Nästa gång blir det galopp, Jenny! (eller i alla fall en lite längre tur i skogen) :-D