2015-03-08

Farträdd

Igår red vi på ridbanan. Fokus låg på framåtbjudning. Gick bra. Testade också det nya huvudlaget tillsammans med gummityglar. Vilket grepp man får med de tyglarna! Det kändes också väldigt bra med huvudlaget men tyvärr åker nosremmen ner lite för långt ner på nosryggen,  så det är skickat åter för lite olika justeringar.  Det ska bli spännande att se hur det blir med förändringarna.

Idag tog vi mila-turen i storskogen. Vi hade sällskap av Anna och Tulo. Jag ville ha någon som tittade på Nadal, och mig, och tala om hur det ser ut. Resultat: matte rider galoppen med handbromsen i... Hm, jo det stämmer nog. Lite farträdd. Eller egentligen inte för farten utan snarare för farten i kombination med eventuella krumbukter eller skyggningar. Rädd att jag ska flyga av då så då vågar jag inte be honom sträcka ut ordentligt. Så, då vet jag vad jag ska träna på i år 😊

Inga kommentarer: