2018-07-17

Ohalt och fin.

I förra veckan fick Nadal vila. Han fortsatte att vara halt på söndag och måndag och jag tyckte att det såg ut att sitta i höger fram. På tisdagen kunde jag inte längre se någon frambenshälta och på onsdagen fick en kiropraktor titta och klämma lite på honom. Hon tyckte att han markerade med höger bak i vänster varv. Han reagerade även lite på palpering av gaffelbandsfästet på båda bak. Så helt klart överbelastad men ändå mycket på bättringsvägen. Jag var bortrest i ett par dagar sedan och när jag åkte ut till stallet på söndagen så kunde jag inte se att han var ojämn i något av varven och han var inte heller öm för palpering, så det kändes bra. Han fick ändå vila en dag till och istället tog jag tag i lite persedelvård: tvättade av renskinnen och putsade på sadeln (vilket verkligen var välbehövligt!).

På måndagen red vi dressyrlektion för Ulrika F. och Nadal var då helt ohalt och fin. Så skönt. Idag fick han en kort liten skritt-tur med ett par galoppfattningar för att känna oss för. Han hade väldigt mycket go i galoppen - kul! Han fick också massage av Julia. Det var andra gången och han njöt verkligen! När Julia kom till höger sida av manken så tyckte Nadal att han hamnat i himmelriket! Så roligt att se reaktionen! Önskar att jag haft sinnesnärvaro nog att filma när hon masserade just där så att jag kunde visat. När Julia gick vidare från skuldran/manken så stod han och tokgäspade ett tag och flemade. Och intressant att det var just där som han var stel, med tanke på att jag tyckte att han sett halt ut i det frambenet direkt efter tävlingen. Tänker att både jag och kiropraktorn hade rätt.

Renskinn på tork - det gick rätt fort i den 30-gradiga värmen!

Sadelvård.

Törstig sadel.

Dressyrlektion. Ca 30 grader varmt idag också.

Vila och eftersnack i skuggan efter lektionen.

Ridtur. Bara ca 28 grader idag, tror jag.

Jag gillar att han delat manen till båda sidorna igen - han har haft så ett tag nu.

Så varmt och torrt ute nu så hösten börjar redan komma - se den gula björken!

Mysigt med massage!


Tack Julia!

Inga kommentarer: