2018-07-28

Varma morgonturer

Det har varit ännu en varm vecka så ridturerna har tagits tidigt på morgonen, förutom måndagslektionen som ligger på kvällstid. En av ridturerna hade vi sällskap av Wenche och Bobson, men annars har vi ridit ut solo, både skritt-pass och galopp-pass. Det retar mig utan ände att blockeringen under E4an är kvar och nu har de lagt till lite mer tingel-tangel där så nu känns det ännu mer hopplöst att försöka öppna och gå igenom med Nadal vid hand. Vi ska snart prova en annan väg, men den innebär att vi måste gå över järnvägen och genom hela byn (tar väl ca en halvtimme bara det) innan vi kommer ut i skogen. Sedan ska vi över järnvägen igen och då vid en obevakad övergång (alltså inga bommar eller förvarningar när tåget kommer).

Under hela våren och sommaren så har ridningen genom byn varit lite extra spännande eftersom ett arbete pågår med att lägga ner fiber och kablar under marken. Lägger in några bilder på det från idag. Dagens sträcka borde vara minst läskig, tycker jag, eftersom vi har en bred väg att ta oss fram på. Men så klart tycker Nadal att detta är den farligaste sträckan! På andra håll i byn så gäspar han nästan när han går förbi samma saker. Go figure...

Jag noterar också att Nadal idag nästan helt har lagt över manen på vänster sida. Spännande att se om det fortsätter så eller inte.

Kolla! Manen nästan helt över på vänster sida!




Såna här trassel finns lite överallt längs vägen, vid varje uppfart, typ.







Ny mobil. Jag fattade inte att det var mitt finger som skymtade så det kom med på flera bilder...




Inga kommentarer: