2011-07-31

Same procedure...

Same procedure som i fredags både igår och idag. Fast igår var jag otålig med Nadal. Eller egentligen är det all denna sårvård som påverkar mitt humör och det gick tyvärr ut över Nadal igår. Jag fick så dåligt samvete men kände mig hjälplös inför att ändra på det också. Uppenbarligen gjorde jag inte allför stor skada eftersom Nadal kom galopperandes genom hagen för att möta mig idag. Det har han inte gjort förut och det värmde verkligen i hjärtat! Jag lyckades bevara mitt lugn mycket bättre idag. Såret vätskar mindre för varje dag och svullnaden börjar lägga sig något. Helena tycker att såret börjat dra ihop sig, men jag kan inte se det utan tycker det gapar lika stort än. Förmodligen har hon rätt och jag ser galet. Han fick den sista dosen Metacam igår så inatt ska de få gå ute i hagen istället för boxvila.

Igår hade han lyckats få ett litet sår som följde kronranden på höger bak ca en centimeter, dolt av pälsen där så det var verkligen inte stort. Jag tvättade av det med hibiscrub i farten när jag ändå höll på med muggen. Idag såg det såret jättebra ut och hade en sårskorpa. Idag hade Nadal skrapat av lite päls på pannan (inte helt ovanligt för honom) OCH fått en bula! Nåja, ingen blodsutgjutelse så jag är nöjd och glad.

Promenaden blev lite längre både igår och idag eftersom stallkompisen höll sig lugnare. Det var skönt att få komma ut och röra lite på sig tillsammans! Och roligt att få upptäcka omgivningarna omkring vårt nya stall. Det är så härligt att promenera i tallskog!

Inga kommentarer: