2012-04-05

Korrekt analys?


Enligt analys ska visst Nadal vara left brain introvert axis point och jag ska visst vara right brain extrovert axis point (alltså varandras motsatser. Bra eller dåligt? Kan diskuteras.). Axis point betyder att vi båda ligger nära mittpunkten, vilket i sin tur betyder att vi båda kan växla mellan alla fyra varianterna (LBI, LBE, RBI, RBE). För min del beskrivs detta som något positivt - jag är anpassningsbar ;) För Nadals del beskrivs detta som en utmaning (för mig, alltså) som kräver uppmärksamhet från min sida avseende när han växlar så att jag kan anpassa mig till situationen och Nadals state of mind.


Left brain ska betyda att hästen är tänkande, klurig, typ. Att jämföra med en right brain-häst som är mer flyktbenägen. Översatt till människovärlden skulle det betyda att en left brain-människa styrs mer av sin rationella sida, medan en right brain-människa styrs mer av sin emotionella sida.


I någon mån är bilderna kanske översättningsbara till hästar också. Eftersom jag är axis point så borde väl båda ovanstående bilder beskriva hur man bäst tar hand om mig, eller? Så nu vet ni ;)

Inga kommentarer: