2014-03-05

Gamla och nya stigar

I måndags fortsatte vi med galoppen. Igår lekte vi uppsuttet med sideways och öppna. Det är visst inte bara galoppen som är svår på höger utan även öppnor samt sideways undan höger skänkel. Hmmm...

Idag red vi ut längs samma sträcka som i lördags, fast lite längre. Jag ville kolla om vägen gick att knyta ihop med ett vägnät söder om stallet. Vi blev tvungna att rida ca 50-100 meter i diket längs en tungt trafikerad väg, men sen kunde vi gå över. Och det var sååå värt det! Skönt också att Nadal är helt obrydd över lastbilar och långtradare, fast jag tycker ändå det är obehagligt. Något annat skulle ju kunna skrämma honom vid helt fel tillfälle.

När vi kommit över vägen så var det en härlig skogsbilväg som slingrade sig fram. Men det började bli mörkt så vi fick vända tidigare än vad jag egentligen ville. Hur som helst, Nadal skötte sig jättefint och jag ska komma ihåg att sätta på eller iaf ta med bootsen nästa gång. Det gick ok men jag hade ju inte tänkt rida så långt, bara där jag visste barfota skulle gå bra. Sen lät jag visst nyfikenheten och upptäckarglädjen ta över :-) Det blev en tur på knappt 15 km, i trav överallt utom där det inte var läge för trav.

Inga kommentarer: