2014-03-22

Paus-tur

I veckan har vi varit på ridbanan med fokus på bakdelsförflyttningar, både OL och uppsuttet. Han lyssnar så fint på signalerna OL och ganska bra uppsuttet, men vi får fortsätta träna på den. Jag tycker det är svårt att veta hur pass han gör det jag vill när jag inte kan se det utan bara känna det. Men det kommer.

Idag red vi ut med Anna och Tulo (samtliga bilder nedan är som vanligt från Anna - tack!). Det blev ca 15 km i blåsten. Nadal var rätt spänd större delen av turen. Höll oss ganska mycket i skritt (jobbigt för rumpan...) och travade kortare sträckor nu och då när det kändes görbart. Istället fokuserade vi på att öka skritten och, eftersom han slet så mycket på tårna förra helgen, så lyssnade jag så mycket jag kunde efter hur han lyfter på fötterna. Men han klev på rätt fint! Verkar bara vara barfota han slarvar med det? Förutom det så var turen rätt full av pauser... Vi pausade för att plocka upp en pinne så att jag enklare kunde mana på Nadal att öka/hålla tempot (med hjälp av "thunk-thunk"). Vi pausade för att titta på läskiga saker. Vi pausade för att fika. Vi pausade för att ta ett fotbad/vätskepaus. Vi pausade för att se om hästarna behövde kissa (nej). Vi pausade för att sätta på boots på Tulo. Ja, många pauser helt enkelt :-)









1 kommentar:

Blenda Elby sa...

Tulo kissade vid fäbodarna som vanligt.