2014-03-02

Grillat

I dag red vi ut med Anna + Tulo och Lotta + Spiran. Vi tog en liten kortis-tur ut i skogen till en grillplats, parkerade hästarna och åt lite grillad korv! Supermysigt! Och alla hästarna stod så fint vid sina träd och vilade och väntade på att vi skulle fika färdigt. Nadal skötte sig verkligen fint och slappnade av medan han väntade.

Det vi annars gjort sedan jag skrev sist är i princip att rida på ridbanan. Vi har fokuserat på galopp-fattningar och att kunna galoppera en sammanhållen sträcka på ett avslappnat sätt, och blandat upp det med lite lämplig uppvärmning och variation. Efter gårdagens ridbane-pass tog vi en tur med unghästarna för att testa en ny väg jag spanat in på kartan och som jag hoppades skulle ta oss till en längre sträcka längs en mycket fin, sandig bana - en banvall. Och det gjorde den! Så nu är nästa moment att se om jag kan knyta ihop banvallen med ett vägnät söder om vårt stall. Om jag lyckas med det så har jag snart en mycket fin och lång sträcka (vet inte ännu hur lång den kommer bli - beror på hur vägarna går att knyta ihop) för de där lååånga lugna trav-passen.









Inga kommentarer: