2011-05-04

Bock i box.

Den som inte har så mycket, blir glad för så lite, och det kan vi ju säga att Nadal, som för stunden bara har en box att roa sig med, blev häromdan.


Igår blev det en lite grundligare mockning och jag passade på att lägga in nytt strö - en hel bal. Oj, vilken lycka, tyckte Nadal! Eftersom han har lite för lite sysselsättning i dagsläget så tog jag bort förpackningen så att en del av ströet fortfarande var som ihop-packat i en hög mitt i boxen. Det var intressant att nosa på och fnula med en stund. Sen blev det dags att krafsa runt i det och då hjälpte matte till med att sprida ut ströet över hela boxen. När det var gjort så tyckte Nadal att det var läge för rullning.


Ibland ska man bara ha kameran i handen hela tiden. Tyvärr inga bilder från detta, men han lade sig ner och rullade runt. Tills han var inknökt mot ena väggen. Han verkade inte så orolig över det (matte var nog mer fundersam över hur det hela skulle gå till slut, och hann börja fundera på hur jag skulle kunna hjälpa honom ur situationen om det skulle behövas), utan låg där en liten stund och filosoferade, medan matte klappade honom på huvudet och frågade hur han hade tänkt sig det hela (jag hade boxdörren bakom mig om jag behövde komma ifrån några sprattlande ben). Sen tog han tag och tryckte ifrån mot väggen och kom runt igen. Sen blev det en rullning till, åt samma håll. Efter rullning tog han några lyckosprång i boxen och bockade runt lite - visste inte ens att det fanns plats för sådana övningar!


Det var i alla fall skönt att se att Nadal kunde hitta något att bli så glad över i allt detta! Då blev matte också glad en stund :)



Inga kommentarer: