2011-05-10

Veterinärbesök nr 8.

Idag var veterinären här igen och tittade hur såret såg ut och tog bort stygnen. Han tyckte det såg fint ut, så Nadal får nu gå utan förband - yey!

På vägen från hagen till stallet höll vi dock på att få nya skador... Nadal gick bredvid vägen och åt av nygräset. Plötsligt kom han studsandes ut i vägen, med en ståltråd runt benen... Det gick inte att hejda honom. Han snurrade runt mig några varv, tills jag var helt intrasslad och till ingen nytta för någon. Istället ramlade jag, och i den vevan satte Nadal iväg bortåt skogen i sken. Jag hittade honom så småningom utanför unghästhagen. Han hade först sprungit förbi sina kamrater, men medan jag stod där och undrade vart jag skulle börja leta efter honom så kom han dit, så det löste sig. Han var dessutom helt skadefri! Ja, han kanske har något blåmärke, men det ser ju inte jag.

Däremot höll mina ben på att ryka... Jag blev som sagt intrasslad och om jag förut fick ett blåmärke på insidan av vänster knä, så har jag nu blåmärke även på utsidan (även svullet där) och baksidan, så nästan runt hela knäet. Jag tackar mina fantastiska byxor för att det inte gick värre än så. Jag är även lite blå på höger ben, utsida/baksida knä, så vi vet vart tråden satt runt mina ben när jag föll som en fura och slog i vänster armbåge som fick såväl blåmärke, svullnad och skrapsår. Jaja, nu tror jag att Nadal och jag fått vårt vad gäller otur och olyckor. I alla fall för ett tag. Eller så har jag i alla fall ingen lust att rapportera om nåt mer sånt. Vi tar lite roliga grejer istället.

Nadal får som sagt gå utan bandage nu och såret ser hyfsat ut. Vätskar Han får även gå i en större hage, tillsammans med en kompis, och om en vecka får han röra sig helt fritt - yey!

Här slappar Nadal och "Bobbysocks" efter en händelserik eftermiddag:

Jag har noterat att Nadal har hår på bringan, och då menar jag inte bara vanlig päls (fast det är det så klart) utan riktigt lurv, á la Burt Reynolds! :) Se bildbeviset här! (ska försöka ordna en bättre bild på detta så småningom)



Inga kommentarer: