2011-05-29

Lugn vecka.

Ganska händelselös vecka. Första veckan på länge som jag bara varit ut till hagen fyra dagar av sju. Säkert skönt för Nadal att få vara i fred lite. När jag har varit ut till hagen så har vi lekt lite porcupine, yoyo och hide your hiney och så har Nadal fått träna på att acceptera flugspray (vattenspray). Det är fortfarande lite läskigt, men det går bättre och bättre!

Eftersom Nadal är lite blek om mulen så får jag lov att sätta på solkräm. Jag tror att han har gått från att acceptera det till att nog tycka att det är lite mysigt! Istället för att bara kladda på lite i farten, som jag gjorde i början, så har jag börjat massera in det lite för att han inte bara ska gnugga bort det i gräset på en gång efter jag satt dit det, och han verkar tycka att det är rätt trevligt :)

Vi har blivit en häst - och en hästägare - kort i hagen. Kompisen Bobson har flyttat till ett annat bete över sommaren. Trist.

Förra helgen tog vi träckprov på våra hästar och det visade på lite blodmask för Nadal. Inga övdrivna mängder eller så, men tillräckligt för att det ska vara motiverat med en kur, så det blev lite avmaskning idag. Nadal åt upp det som om det vore godis!


Jag bjuder på några bilder från veckan:




Inga kommentarer: