2011-05-07

Gräs.

Idag fick Nadal ta sig en morgontur ut till lite gräs och äta i några minuter. Han hetsåt nervöst samtidigt som han försökte hålla koll på allt som lät och rörde sig, även om det bara var vinden och skuggorna. Han såg ut ungefär som Bambi på hal is - alltså benen spretade ut åt fyra håll för att vara beredd på ett skutt åt vilken sida som helst om det skulle behövas! Nervositeten är något förståelig efter 10 dagar helt själv i ett mörkt stall.

Gräsätarturen började och slutade lugnt och bra, men i mitten där fick han ett litet sprall-spel så matte fick säga ifrån på skarpen. Vid ett tillfälle kom jag lite för nära och fick en liten kick på benet. På något vis lyckades han komma åt insidan av knäet, typ. Det blir ett litet blåmärke, men inte nåt mer än så. Jag får skylla mig själv, känns det som. Vi stod först nära stallet och han skötte sig jättefint, men jag tyckte han verkade så spänd där så jag tänkte att han skulle slappna av om vi gick in i en av de blivande sommarhagarna så att vi kom en liten bit ifrån all liv och rörelse. Jodå, det fungerade. Bara lite för väl. Så vi gick tillbaka till stallet och så fick han beta lite till där innan vi gick in igen.

Han var inte så sugen på att gå tillbaka in i boxen och jag fick så dåligt samvete över att köra in honom där igen, men hans sjukhage är inte färdig! Vi ska fixa till det ikväll. Jag är lite fundersam över hur han ska acceptera att bara gå på en plätt lika stor - eller liten! - som boxen han nu går i... Jag hoppas verkligen att det ska gå bra och att han sköter sig där så att han kan stå kvar även över natten, annars måste det bli boxen över natten.

Inga kommentarer: