2011-05-01

Halvtid.

Jaha, Nada står som sagt på boxvila. Han sköter sig som en prins, måste jag säga! Han får inte gå ut och han träffar ingen annan än mig och jag är bara där två gånger om dagen - fast jag försöker dra ut på tiden jag är där så att han ska få lite sällis en stund. Det enda sättet som någon form av rastlöshet märkts av så här långt är att han återigen blivit väldigt munnig och ska smaka på allt. Utöver det så tycker jag att han är väldigt tålmodig och gillar läget.Vi bytte ju förband på honom i fredags morse och det såg så bra ut som aldrig hade kunnat tro att det skulle kunna göra! I princip ingen svullnad alls, slätt och fint. Den enda svullnad som eventuellt märktes av var när han lyfte upp det skadade bakbenet och han böjde ihop karleden, men herrejisses - knappast konstigt och inget att anmärka på. Han har heller inte haft någon feber alls utan legat omkring 37,4 - 37,9, förutom ikväll, då han istället hade 38,5. Imorgon ska vi byta förband igen och jag har nojat över om kompressen halkat ner en bit och därför inte ligger an mot sårytan och nu när han har en förhöjd temperatur så undrar jag så klart om dessa grejer hänger ihop. Ringde veterinären för att vara helt säker på att det är ok att vänta till imorgon med att eventuellt göra något, och det var det. Väntar otåligt till imorgon med att se, dels om han fortfarande har förhöjd temp och dels med att se hur såret ser ut nu - om det fortfarande ser bra ut eller vad...


På nedanstående bild syns veterinärens förband, någon dag efter att vi kommit hem. På vänster bakben skymtar det förra såret, som fortsätter att läka på som det ska.


Idag har halva tiden gått - Nadal har stått på boxvila i fem dagar. Nu är det bara slutspurten kvar! Eller, egentligen är nog själva boxvilan en barnlek - i alla fall för mig, kanske inte lika mycket för Nadal. Det "roliga" börjar när han ska få börja gå ut! Sist var han inte så jätterolig att gå med efter att han fått stå på boxvila, utan gick mer uppåt än framåt. Håller på och klurar på en bra "igångsättning" - får se hur det går.


Det som är bra med boxen som Nadal står i den här gången är att han har ett fönster han kan stå och kika ut igenom och på andra sidan så ser han bort till en äng med hästar! Han står där och äter och spanar.

Utsikten:

Inga kommentarer: