2012-02-16

Circling och uppsittning.

I veckan har vi lekt circling och lite yoyo. Det var tydligen ett tag sedan vi gjorde det ordentligt, så jag hade blivit okoordinerad och Nadal förstod mig inte riktigt. Dessutom tyckte jag att vi skulle gå över till 22'-lina vilket resulterade i en herrans massa trassel - jag trasslade in mig och Nadal klev över repet. Det har dock gått bra och vi verkar börja få ordning på trasslet. Idag trasslade jag inte in mig en enda gång och Nadal klev bara över repet en enda gång! Försöker få honom att förstå att hans ansvar i leken ligger på maintain gait, maintain direction. Inte långt borta nu tror jag, men han är fort uttråkad så det fick även bli lite yoyo på cirkeln och där är det lätt att öka och svårare att minska i gångart. Gjorde även en del "vanlig" yoyo och där är det mer draw än back (alltså samma "problem" som på circling egentligen!). Även om det är lite besvärligt emellanåt så har jag hellre det problemet än motsatsen.

Idag hann jag även sitta upp en kortis. Ställde mig på staketet (hoppades att det skulle hålla, och det gick bra!) och bad Nadal att ställa upp. Han är så duktig! Behövde påminna honom en gång om vad jag menade, sen ställde han sig bredvid mig och stod där så fint. Fast han ville gärna äta upp staketet... Jag satt upp (från "fel" sida) och böjde lite hals. Nadal ville äta upp mina fötter. Eftersom jag inte hade någon hjälm på mig så blev det inget mer än så idag. Jättenöjd med dagen!

Inga kommentarer: