2012-10-28

Harmoniska promenader

Vi har fortsatt promenera lite, med alla fyra boots på och även barfota. Det märks verkligen skillnad när han har boots och när han inte har det på hur han går över lite grusigare/stenigare terräng, så det är ett gott kvitto på att han behöver sina boots. Han har fortsatt att ha väldigt hög energi när vi går ut och jag har valt att inte argumentera med detta utan istället har jag försökt hitta produktiva vägar att använda energin han erbjuder. Dagens övning funkade super! När han fick fart under fötterna så att han hamnade före mig på stigen så bad jag honom att röra sig i sidled tills han korsade åtminstone frambenen, men gärna även bakbenen. Det var både effektivt och roligt och gjorde att jag istället för att bli irriterad över att han inte lugnade ner sig kunde glädja mig åt varje gång han drog på lite! Blev nästan så att jag blev besviken när han väl sansat sig och slutade springa före så att vi fick en lugnare promenad. På det hela taget innebar övningen en mer harmonisk promenad för oss båda.

Inga kommentarer: