2012-12-24

Julafton

Julafton. I år firas det hemma, och i stallet med Nadal. Ca -6 grader, lite lätt snöande växlande med aningens sol. Hur perfekt som helst! Vi tog en promenad, genom byn och ut på vägen som går tvärs över alla åkrar. Någonstans där började Nadal kännas ridbar, så jag satt upp. Vi fortsatte framåt en liten bit till innan vi vände hemåt. Vi var ute i ca 2,5 timmar, men min Runkeeper lade visst av någon gång mitt under det hela så jag har ingen aning om hur långt vi gick, men det blev inte så väldigt långt. Lugn skritt, stannade och pratade med grannar och folk, Nadal stannade och pratade med hästar, osv.

Att jämföra med tidigare promenader som gick så långsamt för att Nadal skulle stanna hela tiden, så hade han idag istället desto mer bråttom hemifrån (RBE!). När vi kom hem så hade han lugnat sig och var mer LBE/LBI. Mycket behaglig att ha att göra med. Jag hoppas att det läget ska komma tidigare vartefter.

Flocken fick en ny medlem i lördags - treåringen Erik. Han kom, bepansrad med två lager täcken. Nadal försöker och försöker att få någon reaktion genom att bita i honom (täcket!) och dra i honom (täcket). Det går sådär. Men de busar friskt ändå!

På väg hem efter en liten jule-tur.

Ny häst i hagen. Han är lika gammal som Nadal.

Julefrid vid julematen :)

Inga kommentarer: