2012-12-29

Ridbanelek och täckes-provning

Igår lekte vi på ridbanan. Det blev circling och yoyo on-line med lasso, med sadel på och i alla gångarter. Sen tränade vi på att sitta på och av. Det har vi inga problem med, Nadal ställer som vanligt upp fint vid pallen och väntar tålmodigt tills jag suttit och upp bjuder honom att gå framåt. Problemet är definitivt inte hos Nadal, utan det är jag som just nu - med alla tjocka vinterkläder på (jaja, jag skyller i alla fall på det...) - har problem att sitta upp från backen. Lyckades inte idag (provade bara en gång iofs) heller utan var glad för pallen. Det blev lite flytta framdel och bakdel och mycket beröm när han gick framåt. Han verkar ha fått för sig något med ridbanan som vi kommer måsta jobba på. Han vill helt enkelt inte gå framåt där.

Vi tog en promenad ut i skogen också för att se så att han inte faktiskt hade ont någonstans. Det hade han inte. Så jag satt upp lite där också. Kändes jättefint.

Lite modevisning från innan jul när Nadal provade ett vintertäcke jag köpte förra vintern och ett stalltäcke som vi fått som present från Nadals uppfödare, April April Araber. Båda täckena ser både stora (över bogen) och små (lite korta, kanske) ut - samtidigt. Får se om det bättrar på sig när han breddar sig lite.



 

Om utrustningen är svart och vinröd, så tycks täckesfärgen ha blivit brun - helt oplanerat, men det känns bra att de båda är i samma färgskala.

Inga kommentarer: