2012-12-20

Vägsalt och lortiga snökockor

Idag gick promenaden lite snabbare, fast jag glömde titta på klockan så jag vet inte den faktiska tiden. Vi gick samma sträcka plus några meter till. Det var inte tillnärmelsevis lika många stopp som igår utan idag fick jag nästan anstränga mig för att hänga med! Vi mötte ett par skramliga lastbilar med dubbla släp (tomma och därför extra skramliga) på en trång skogsväg. Det var äventyrligt och rätt läskigt, tyckte Nadal. En riktig squeeze, helt enkelt. När lastbilarna kört förbi och vi vände för att följa dem en bit så blev han riktigt kaxig och busig, som om han var den som jagade bort dem :)

Det är så roligt att se Nadal undersöka och upptäcka omgivningarna. Man skulle kunna tro att vi aldrig varit ute och promenerat i skogen eller att han aldrig sett snö förut, eller pinnar, eller häst-/hundlortar. Allt är visst nytt och spännande och måste undersökas. Det enda jag inte är så förtjust i är att han verkar tycka vägsalt är gott och han mumsar även gärna på såna där lortiga snökockor som lossnat från under bilar. Inte bra.

Inga kommentarer: