2011-09-16

Lingon är gott!

Idag tog jag och Nadal en kort promenad. Vi lekte lite porcupine och circling längs vägen och jag försökte få till sideways, men det är fortfarande svårt. Vi tog också god tid på oss för att beta. På vägen tillbaka till stallet såg jag att det fanns lite lingon i lingonriset. Jag provade att erbjuda dem till Nadal och han blev tvärförtjust! Jag plockade och plockade och han åt och åt! Så himla söt. Även blåbär gick hem men jag hittade tyvärr bara några få sådana.

Anna gav mig lite (självklara) tips i måndags på hur jag kan hantera situationen när Nadal blir för "på" och munnig: klia honom på mulen, fast lite för "hårt". It's working like a charm - tack Anna! Så enkelt! Och det blir inga bannor eller sura miner :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att han gillar bär! Jag minns när du skulle plocka med Alexander när han tultade omkring i skogen i Gävle..."vi ska plocka lingon å blåbär för det ska man göra , då får man så fina barndomsminnen" Kram / Jenny

Blenda Elby sa...

Va bra, har inte hittat den lilla filmsnutten jag tänkte på, men tror att den kanske kan finnas i den gamla level 1 cd-packen.

Erika sa...

Jenny: Ja, men det får man ju! Kommer han ihåg det? Annars får det bli repris till sommaren! :)

Anna: Jag får kolla i grejerna du lånade mig.