2011-10-23

Lek, bland annat med yogaboll.

Det var visst ett tag sedan jag skrev något - hela tio dagar! Jaja, det kan bli så när man har besök och är upptagen av annat. Det har i alla fall varit riktigt trevliga tio dagar, även på hästfronten. Nedan kommer en liten bildkavalkad.


Förra lördagen fick Nadal en present av min syster - en yogaboll. Den tyckte Nadal var jättespännande och försökte mörda den. Sen fick han också prova på att kliva på en zebra-randig bro (lastpall) som visst var superläskig! Men han gick upp på den!


På söndagen tog vi en promenad ut i skogen, Nadal, jag och min syster. Syrran, som är lite hästskrajsen, vågade till och med leda Nadal en bit och gjorde det så himla fint, avslappnat och bra! Och Nadal var så duktig så som lyssnade på henne. Vi hade planerat att fika i skogen, men vindskyddet vi siktat in oss på var upptaget, så efter en lite längre tur ut i skogen gick vi hem och satte oss utanför hagen och fikade där i solskenet istället. Härligt!


I fredags var det så dags för lek med bollen igen och lite andra övningar på ridbanan. Nadal var på! Sen fick min syster prova att leda runt Nadal på ridbanan, men det var lite läskigare, fast hon behöll lugnet trots att nervositeten kröp på när hon tyckte att Nadal började tränga henne.


I lördags var det mer lek med bollen och Nadal fattade helt plötsligt grejen helt och totalt - han började erbjuda sig att prova på nya saker med bollen och det blev verkligen en lek! Det var så himla roligt! Det jag var ute efter den här helgen var att han skulle låta bollen vidröra hans bakben och till slut erbjöd han själv att till och med backa mot bollen - helt på eget initiativ. Duktiga killen!


I dag blev det verkning av framhovarna och sen en lite minisejour med lek på ridbanan på väg till hagen. Vi behöver verkligen träna mycket mer på att han ska bli mindre orolig över saker och ting vid hans bakben. Han försöker och står i, men tycker det är obehagligt.

Inga kommentarer: