2012-06-17

Färgstudie.

Jag fick se ett foto av en häst som Nadal gick med för två år sedan. Jag fick intrycket att stoet skimlat av sig en hel del sedan jag såg henne sist, så jag började fundera på om Nadal ändrat något i färg. Jag tycker egentligen inte att han blivit ljusare, men ibland tycker jag att han fått fler ljusa fläckar eller att befintliga ljusa fläckar blivit än ljusare, men över lag kan jag inte se att/om han blivit ljusare. Så jag gick till mitt fotoalbum för att jämföra färger. Nedan finns fyra bilder från när han var knappt ett år gammal och därefter finns bilder från i somras, alltså när han är knappt tre (han fyller ju i augusti :-)  ).

Jag kan konstatera att han (förutom att vara så liiiten) var bra mycket rödare för två år sedan än vad jag kom ihåg! Idag är han (stooor och) mer blyertsgrå, fast fortfarande med lite röda inslag, beroende på hur ljuset faller. Men ljusare tycker jag just inte att han blivit. Eller? Det är lite svårt att jämföra bilderna också eftersom det inte är riktigt samma pose i bilderna. Insåg när jag letade igenom alla bilder att jag ju inte har särskilt många "porträtt-bilder" från i år - det är mer från ridning och bus i hagen.











Inga kommentarer: