2012-06-18

Nadal bjuder upp.

Igår blev det häng i hagen. Det var meningen att jag skulle rida lite, men det blev inte av. Istället satt jag där och surrade med Anna och hade trevligt och spanade på hästarna i hagen. Nadal såg ut som att han ville komma fram, men ingen av de andra hästarna var först intresserad, så då stannade han där. Till slut kom de allihop och hälsade och hängde med oss en stund innan de gick iväg och betade igen. Nadal gick dock lite för sig själv och spanade tillbaka mot oss. Efter ett tag gjorde han slag i saken och kom fram till oss igen, utan de andra hästarna. Han hälsade och gick sedan en liten bit bort och gjorde ett busutfall innan han lade sig ner och rullade. Han ställde sig upp och spanade mot oss. Han ville verkligen busa och gjorde vad han kunde för att bjuda upp mig så att jag skulle förstå. Jag reste mig upp och gick fram emot honom och sedan tog vi oss en liten dans över ängarna. Det var så roligt, dels att han uttryckligen ville leka med mig och dels hur han ansträngde sig för att förmedla det. Lilla sötnosen - klart vi lekte!

Inga kommentarer: