2012-06-06

Nationaldagsridning.

I en hel vecka har det regnat, regnat och regnat. Lera i hagen, framförallt lera utanför hagen, dit vi tar hästarna för att sadla och pyssla. Inget vidare kul, måste jag säga. Ville inte gärna göra något speciellt alls. Så det har vi inte gjort heller. Istället har jag bara hängt med Nadal i hagen (och blivit blöt) och "bondat".

Idag var det dock sol - nationaldag och allt! Så idag har jag och Anna spenderat heeeela dagen i hagen. Härligt att bara få hänga med hästarna och titta vad de gör - och surra strunt med Anna :)

På kvällen blev vi i alla fall till slut lite allvarliga och tog ut våra hästar på en liten tur. Jag sadlade Nadal, för den händelse att han skulle kännas ridbar. Och det gjorde han! Han har skött sig så himla fint - helt underbar tur blev det. Vi gick över tre olika broar (två uppsuttet). Här är en liten filmsnutt som Anna klippt ihop, bland annat med den första (tror jag) broövergången. Det är första gången han går över en bro med mig på ryggen. Jag tycker han sköter sig fint!
http://www.youtube.com/watch?v=oULwSw8HYXQ&feature=youtu.be

Och lite bilder från dagen (det är två separata broar, men de ser precis likadana ut):








Inga kommentarer: