2010-11-29

Mer snö!

Snöoväder hela helgen, vilket inneburit att vi inte gjort något arbete alls egentligen. I lördags fick Nadal komma in i stallet en stund och torka upp - han var full med istappar (!) när jag hämtade honom i hagen. Nu har han börjat förstå att det betyder extra-mat när jag kommer ut till hagen, så jag behöver inte längre ta mig hela vägen fram till honom och hämta honom, utan nu kan jag stå vid ingången till hagen och vänta på honom så kommer han - i sakta mak... och längs en slingrande väg, som hästar gör.

I lördags var jag även och tittade på en annan lösdrift. Den var jättefin, ute i skogen, med en för tillfället tom liten bäckfåra som fylls upp på våren som korsar igenom markerna. De höll på att röja sly, bygga ligghall och sätta upp stolp. Den skulle vara klar till årsskiftet och det är unghästar som ska gå där, hingstar och valacker! Fodret var analyserat och det ser riktigt bra ut. Det enda "problemet" var väl att sadelkammaren är helt full och jag skulle visst inte få plats med någonting alls där, och det känns ganska krångligt. Men jag tror inte att jag kan säga nej till det här stället ändå. Jag får leva med krånglet åtminstone fram till sommaren, så får vi se vart vi hamnar då. Kanske har det löst sig med sadelkammaren tills dess eller så kanske jag får fortsätta leta.

2 kommentarer:

tessa sa...

Kan du inte ha någon slags sadelskåp stående vid stallet? Någonstans under tak borde det väl finnas plats att ställa en sådan.
Annars låter det nya stället bättre än det du har nu.

Vi har fortfarande plats hos oss åt er( blink,blink). Tyvärr bara gammelgubbarna som sällskap då.

Erika sa...

tessa: tack för erbjudandet :) och ja, visst låter det andra stället bättre. jag ska fråga en gång till om att försöka få lite plats inomhus någonstans. annars får jag nöja mig med den plats ute i det olåsta kallförrådet som jag erbjöds, men där går det ju inte att lämna allt man skulle vilja ha tillgängligt när man är där. men det får lösa sig :) vi får se hur det blir.