2010-12-30

Gott nytt år! Och planer inför året.

År 2010 har verkligen varit ett bra år (se föregående inlägg)! Mot den bakgrunden och med tanke på att idag är sista dagen på år 2010 så är det kanske dags att börja fundera över planerna för år 2011, så här kommer de i form av några mål och planerade aktivteter. Det är inte säkert att listan är komplett, men den ger en fingervisning och anger ett planerat minimum för året i alla fall. Från dagens horisont tycker jag att planerna verkar rimliga. Vi får se vad jag säger om ett år :)

Mål:
* Tömkörning av Nadal (vi behöver båda två lära oss detta).
* Sadelinvänjning (våren 2011) följt av inridning (höst/vinter 2011).
* Gå minst ett par NH-kurser.
* Löshoppning, minst 3 gånger.
* Nadal ska lära sig att jogga bredvid mig.
* Jag ska lära mig att backa med släp!

Aktiviteter:
* NH-kurs på fältis (januari)
* Delta som åskådare på distanstävling (social träning och miljöträning)
* Klätterträna på Kungsberget (mest för att jag är nyfiken på omgivningarna där!)
* Utställning av Nadal (mest för den sociala träningen och miljöträningen men också för att jag är nyfiken på vad han kommer få för omdömen)

Utöver ovanstående så ska vi även träna på "the seven games" och hitta på några fler aktiviteter för miljö- och toleransträning.

Så där ja. Då var det bara att sätta igång då!?


Augusti 2010:

September 2010
Något överbyggd! (fast mattan lägger till kanske 2 cm):

Sista december 2010:

Gott Nytt År!!!



Inga kommentarer: