2010-12-12

Porcupine game och promenad.

Igår var jag i Stockholm och hann inte åka ut till Nadal. Idag ville jag därför istället hinna med så mycket som möjligt, så vi började med lite nh-träning på ridbanan (porcupine game). Vi höll inte på så länge, utan jag nöjde mig ganska snart när han visade att han förstod vad jag menade att han skulle göra. Det är dock lite klurigt att få till de här övningarna just nu eftersom han är så munnig och bitig nuförtiden. Han vill gärna ta tag i allt som råkar komma nära honom - ledrep, carrot-stick, mina kläder... Jag försöker dock att inte göra så stor sak av detta utan hoppas att han snart ska växa ur denna fas! Men det är bitvis väldigt frusterande.

Efter ungefär en kvart på ridbanan så tyckte jag att vi kunde nöja oss och ge oss ut på det efterlängtade äventyret (efterlängtat av både Nadal och mig)! Vi tog en promenad på ca en timme. Det var lite kyligt, men eftersom det inte snöat så mycket på ett tag nu så var det snöröjt och gick därför lätt att gå, så jag försökte få upp vårt tempo lite för att hålla värmen bättre. Nadal verkar inte ännu ha koll på detta med att länga stegen, utan istället blir det så att han faller efter en bit och sen joggar han ikapp. Men vi ska jobba vidare på det. Jag testade även att jogga några steg med honom, men då fick han minsann fart på stegen och hamnade fort framför mig! Jag undrar hur det ska gå med mina planer på att jogga med Nadal i vår?

Mötande bilar, ryttarekipage och lekande barn var ett par av utmaningarna idag, tyckte Nadal. Dessutom lyckades han springa ut i ett snöfyllt dike och hamnade i snö upp till bogen. Han blev lite förvånad, kan vi säga! Men hoppade strax upp, väldigt smidigt. Överlag så skötte han sig fint idag!

Efter stallet så var jag ut till ridskolan och titta på luciashowen där - den var riktigt bra! Luciatåg med minipepparkaka på en av hästarna, fartfylld hoppstafett, roligt att se lite nh och roligt uppträde från ridskolelärarna som iscensatte en ridlektion där de agerade något arketypiska ridskoleelever :D

Inga kommentarer: