2010-12-14

Lite hosta.

Nu ska jag hönsmamme-nojja lite:
I söndags hostade Nadal till en gång när vi var ute och gick och nästan hade kommit tillbaka till hagen. Detta var alltså efter en timmes "arbete", om promenad kan räknas dit. :) Igår kunde jag inte åka ut men jag var dit idag och då tyckte jag att han hostade lite till, och då hade vi inte arbetat något utan det var när han ätit och dessutom hostade han flera gånger strax efter varandra. Jag uppfattar det inte som att det är hästinfluensa eller kvarka eller nåt sånt (ingen feber, inget snor) utan det verkar mer vara lite smått irriterat, som om nåt fastnad i halsen på honom. Fast det kanske jag tycker eftersom det hände en kort stund efter att han ätit. I söndags tänkte jag ju att det var den kalla luften...
Ja, jag vet - jag nojjar i onödan. Men jag har förstått att man gör det med första barnet :)

Inga kommentarer: