2011-11-05

Gott med asfalt?

Idag var vi över till Anna, Tulo och Bobson och lekte. Vi repeterade måndagens övningar och lade till lite figure 8 och så blev jag lite mer seriös med klätter- och kläng-övningarna. Tog fram en pall och lade lite mer vikt på Nadal. I huvudsak stod han kvar fint, men lite tendens till att gå undan, så vi får träna mer på det innan jag släpper fötterna helt från pallen. Men det kändes lungt och bra, han försökte inte gå därifrån för att han blev stressad eller orolig utan snarare för att han inte visste vad han skulle göra.

Jag fick även rida lite på Tul och det var kul! Hoppas att jag får göra det igen ;)


Ett foto från dagen. Bobson syns i bakgrunden och Anna trixar med Tulo bakom Nadal.


På vägen hem gick Nadal, som han gör ibland, och drog med mulen mot asfalten. Han får i och för sig en bra stretch i ryggen när han gör så, men han får inte så bra gång eftersom han går kortare med frambenen och sätter i dem med framkanten först, troligtvis i ett försök att undvika att sparka sig själv i hakan/ganaschen. Så inte en gångart vi gillar i längden. Jag saktade in för att se vad han skulle göra och när vi stod still så försökte han ta en tugga. Vi upprepade några gånger och han försökte ta en tugga flera gånger. Asfalt: gott?

Inga kommentarer: