2011-11-04

Repetition av måndagens övningar.

I tisdags, torsdags och idag så har jag i huvudsak repeterat måndagens övningar, både för min och Nadals skull. Det går bra, tycker jag. Det är fortfarande svårt att stanna rakt på spåret, men vi fortsätter träna på det. Idag tog vi även en tur ut till slänten igen och provade oss på att göra såväl circling som yoyo i den - i skritt! För att få till skritt i circling så fick vi ta en väldigt liten cirkel och jag fick säga till ett par gånger i nerförsbacken att han inte fick öka, men jag tror han börjar fatta. Han verkar i alla fall inte längre orolig över betongblocket längre - där finns ju godis! Vi hann också gå till ett par andra korta backar och göra lite upp och ner i dem - i skritt. Han tenderar att öka farten i nerförsbackarna och då hinner inte jag riktigt med så han börjar snedda framför mig och sen så går han inte längre RAKT ner, så jag behöver vara lite noggrannare och hinna fånga upp honom innan han hinner gå förbi mig.

Inga kommentarer: