2011-11-14

Undemanding, dag 2.

Dryga 30 minuter idag också. Tiden gick så fort! Jag hade kunnat sitta där mycket längre. "Får" man det? Igår gäspade han som sagt ganska mycket mot slutet. Det gjorde han inte idag utan det blev bara någon enstaka gäspning där mot slutet, men istället var han desto mer intresserad av mig idag. Roligt, och mycket intressant. Tyvärr bestod det intresset mycket av att vilja tugga på mig. Det fick bli lite "jumping jacks" och stretchövningar. Han gick mot mig, tuggade (testade) lite, gick sedan till staketet, på olika ställen, så inte bara grinden den här gången. Tuggade på staketet, hälsade på en katt som kom och hängde en stund, sen kom han till mig igen innan han gick till en annan del av staketet och spanade på det som pågick utanför, och så fortsatte det. Vid ett par tillfällen stod han en stund helt stilla bredvid mig. Jag speglade honom lite då, tittade dit han tittade.

Mycket intressant måste jag säga. Jag trodde faktiskt inte att det skulle vara någon skillnad mellan igår och idag, så det var roligt att jag verkligen kunde märka en skillnad. Det måste ju vara positivt tänker jag! Jag hade med mig en tidning som jag kunde koncentrera mig på mellan varven så att mitt intresse för Nadal inte skulle bli till ett tryck på honom. Kanske hjälpte det till att göra skillnad.

Idag valde jag också att helt sonika gå ut från corallen när jag tyckte vi var färdiga. Igår gick jag från att vara undemanding till att ställa mig upp och vilja fånga in honom, så från att inte ha begärt något så slutade det ändå med att jag ville honom något. Så idag testade jag att ta med mig min pall och gå därifrån och pyssla med annat en stund. Då blev infångningen en annan "session" och så gick jag bara raka vägen till hagen med honom. Ser fram emot att se vad, om något, som händer imorgon!

Inga kommentarer: