2011-11-17

Undemanding, dag 4.

Trettio minuter idag också. Jag hade glömt täckbyxorna hemma så det blev väldigt kallt. Inledningsvis trodde jag att han hade fattat undemanding-grejen och skulle stå bredvid mig hela tiden. Jag speglade honom lite en stund när han stod där i godan ro. Sen var det som att han blev otålig och så började han försöka tugga på mig istället. Idag var det tydligt att det fanns mer bus i honom än tidigare. Han rullade sig i början, länge och väl och med lust och njutning. Väl uppstigen så gick han emot mig och svängde med huvudet och försökte få igång mig. Han tog några rusningar runt corallen och kom förbi mig ett par gånger för att se om han kunde få igång mig. Han stannade några gånger längs med staketet men faktiskt inte med rumpan emot mig utan sidledes. Ett par gånger när han kom emot mig så reste jag mig upp för att inte vara alltför utsatt om han försökte leka med mig som en häst. Han testade också att backa mot mig, hela vägen fram tills det tog stopp mot mig (inget godis? nähä!). Han var helt enkelt väldigt uppspelt och kunde inte förstå varför jag inte hakade på. Till slut tröttnade han på mig och gick och ställde sig längs staketet med rumpan mot mig och huvudet mot hagen. Så blev han ståendes tills jag gick därifrån 10 minuter eller så senare. Jag lämnade honom i corallen medan jag gick och ställde tillbaka pallen och fixade i stallet. Sen hämtade jag honom och tog honom till hagen och släppte honom där vid vattenhon. Spännande att se vad som kommer hända imorgon - om något!

Inga kommentarer: