2011-11-19

Undemanding, dag 6.

Det var lugnare idag, inga busrusningar. Nadal kom fram och provtuggade lite, sen gick han iväg. Han rullade sig vid två tillfällen under tiden vi var i corallen. Han frustade och gäspade. Jag tog mig friheten att flytta min pall och sätta mig bredvid Nadal när det såg ut som att han stod vid staketet och slumrade. Vi satt/stod bredvid varandra i en kvart och softade. Sen provade han att tugga lite på mig innan han gick en sväng. Tre rådjur i skogsbrynet stal hans uppmärksamhet och han stod och tittade efter dem i en evighet. Idag höll vi på lite längre, kanske 45 minuter. Sen fick han komma in och äta medan jag gick in till H och fick mig en kopp te.

Sedan var det dags att verka hovar. Han hade fått inpackningar i lamellen på vänster fram så att det blivit en grop där som verkade vara mellan 0,5-1 cm djupt. Jag ringde barfotaverkaren Birgitta för att få råd om hur jag skulle göra. Rådet var att ta bort tills jag stötte på frisk lamell (vilket visade sig vara lite mer än 1 cm) och sedan raspa ner hovväggen i 45 graders vinkel för att på så sätt öppna upp så att det inte skulle kunna packas in mer jord. Innan jag släppte ut honom i hagen igen så satte jag på lite Thrush-buster också för att inte bakterier ska trivas där, och så hoppas jag att det ska bli bra detta. Annars får jag be Birgitta komma ut och hjälpa mig.

Inga kommentarer: