2012-01-28

Bus och lek.

Det har inte blivit så mycket lekande den här veckan, mest bara lite pyssel och fix. Idag kom dock Anna och Bobson över för en lekstund. Vi släppte lös båda hästarna så att de skulle få leka lite ihop. Och som de lekte!!! Jätteroligt att se! De busade säkert i en timme medan jag och Anna stod och tittade på och filmade. Nadal blev helt genomsvettig. De tog ett par pauser och då kom Nadal fram till mig och sa hej, flåsade en stund och lugnade ner sig. När han vilat färdigt gick han tillbaka till Bobson och busade lite till. De fick busa tills de verkade fått nog för dagen och då fick de övergå till att hänga med oss och sen leka lite med oss.

Jag och Nadal lekte lite apport igen. Vi har inte lyckats få till en lika fin apport som i hagen den där gången när han gick och hämtade en pinne och kom med den till mig, men vi jobbar på det. Sen blev det lite neutral lateral flexion och follow a feel runt bakdelen. Sen ställde jag mig på en pall och vi tränade att ställa upp för uppsittning. Han kommer in jättefint, men tenderar att ställa sig med manken mot mig istället för ryggen. Men vi fick till det. Jag hängde ett par gånger och sedan satte jag mig upp. Det var andra gången jag satt på honom och den här gången blev det barbacka. Nadal verkade inte tycka det var särskilt konstigt. Vi gjorde ett par neutral lateral flexions, en på varje sida med godis som belöning, och jag kastade över repet runt huvudet på honom. Helt omärkvärdigt, tyckte Nadal. Han var så duktig så då passade jag på att avsluta och hoppade av. Sån himla härlig känsla att sitta upp! Och att göra det barbacka och verkligen kunna känna muskelspelet i hans rygg!

Avslutade med att sätta på honom sadeln och circla i trav med hängande stigbyglar. Det gick bra. I galoppen blev det lite bock-tendens, men bara tendens. Det var lite halt under snön så vi gjorde inte så mycket galopp.

Helnöjd med dagen är då jag i alla fall!

Nadal, nyrullad i snön tidigare i veckan:

Inga kommentarer: