2012-01-03

Mål 2012.

För att utvecklas ska man väl formulera mål? Eller det kan i alla fall vara en god idé för att kunna utvärdera om eller hur man utvecklas. Så här är några mål som jag har med 2012 (i slumpmässig ordning):

1 Hitta och köpa en sadel
2 Rida in Nadal (eller lämna bort honom för inridning, beroende på hur det hela utvecklar sig)
3 Ställa ut Nadal i något sammanhang
4 Delta i någon prova på-aktivitet (typ trec eller så, något som man kan göra vid hand)
5 Åka iväg med Nadal för miljöträning och övernattning
6 Gå ett par NH-clinics
7 Börja träna på och få till bra "ankring" (om repet ligger på backen så står vi still)
8 Träna med 45'-lina och börja träna liberty
9 Filma någon level och kanske skicka iväg för bedömning
10 Sen skulle jag också gärna hitta ett sätt att få bukt med Nadals munnighet (kanske är fel år att sätta upp detta som mål om det nu börjar närma sig dags att byta tänder...)

Tio mål för året. För många? Det visar sig. Det brukar sägas att man inte ska sätta upp fler än sju mål samtidigt. Nåja, jag får väl ta dem ett i taget, typ. Några är jag mer osäker på, men vilka det är håller jag för mig själv :)

Inga kommentarer: