2012-01-14

Promenad med prövningar.

Idag tog vi en promenad i skogen. Jag hade hört att det var mycket folk ute och rörde sig i skogsområdet närmast. Det var både motorcrossåkare och brukshundklubben som hade aktiviteter på gång. Det lät som bra övningar, så jag tog med mig Nadal på en promenad. Vi träffade inte på några hundar eller hundfolk - de hade nog hunnit bli färdiga innan vi tog oss ut. Däremot stötte vi på en motorcrossåkare, som inte verkade notera oss alls. Den var läskig, tyckte Nadal. Sen hade han observerat lite plastsnören i skogen, som var uppsatta som för att markera en motorcross-rutt, eller nåt sånt. De fladdrade i vinden och var jätteläskiga. Jag passade på att se om Nadal trots allt kunde tänka sig att undersöka dem, vilket han gärna gjorde - min modiga kille! Det var med skräckblandad förtjusning, verkade det som. Sen gick vi vidare och letade reda på lite backar som vi gick upp och nerför ett par gånger, innan vi vände kosan hemåt igen. Det blev en jättebra promenad.

Väl hemma gick vi in i rundkorallen och testade lite circling. Det var roligt att se hur han verkligen lyssnade inåt mot mig och var helt uppmärksam på mig, med ena lurvörat vinklat inåt. Dvs efter att jag fått honom att förstå vilken lek som stod på menyn. Nadal verkade tro att det var uppsittningsleken på gång :)

Ute i hagen fick Nadal och Niño leka med yoga-bollen en stund. De verkade inte riktigt veta vad de skulle göra med den så jag ställde upp och försökte hjälpa dem till rätta :) Här är ett filmklipp, och här är ett till.

Inga kommentarer: