2012-05-25

Äntligen sommar!

I veckan har äntligen sommaren kommit! En av dagarna fick Nadal prova sitt nya sidepull (se bilder nedan) och jag satt upp och passade på att klia lite på honom. Idag har vi varit ute och promenerat i värmen (26 grader!). Jag sadlade honom innan med tanken att prova sitta upp om han verkade vara på det humöret (se sista bilden nedan). Och det var han! Först ville han bara stå still och äta gräs, eller vända hem, men när vi kom till skogsbrynet och han spanade in en lockande stig som han fick gå ner på så fick vi upp lite fart. Han reagerade lite för en släpvagn av något slag som stod mitt i skogen, men när jag bad honom fortsätta fram och förbi så gjorde han det. När vi kom tillbaka till vägen hem och han kände igen hemvägen så fick vi än mer fart och jag fick känna på hans trav. Mycket behaglig, måste jag säga, även om jag fick be honom att sakta av. Vi kan ju inte söla ut och springa hem! Mycket nöjd med dagen i alla fall!





Inga kommentarer: