2012-05-17

Calm, connected, responsive?


Igår tyckte jag att det vi gjorde var sådant som vi gjort förut och därför inte borde vara ett problem för vare sig mig eller Nadal. Trots nya omgivningar och mycket liv och rörelse runt omkring, så fortsatte jag som om vi var hemma i lugnet. Och förväntade mig att han skulle agera på samma vis. När han inte gjorde det, så blev jag direct line istället för att stanna upp och fundera över vad som hände och varför. I efterhand inser jag att jag själv också egentligen var mer right brain än left brain - i ny miljö som jag inte hunnit bli bekväm med och därmed inte var lika flexibel i tanken som jag kanske gärna vill tro om mig själv... Så jag var inte så calm, connected eller responsive som jag borde varit. Den största lärdomen från hela upplevelsen är att även JAG behöver vara responsive - det är inte bara Nadals uppgift.

Inga kommentarer: