2012-07-14

Lek och ridning på ridbanan.

Idag lastade jag och Anna våra hästar och for "hem" till vinterstallet för att använda ridbanan. Först lekte jag och Nadal lite med den nya vipp-brädan - jätteläskig! sa Nadal. Fast han kom över det efter en liten stund och lite godis och lek med brädan. Först gick vi över på tvärsen och sedan tog vi den på längden, med vipp och allt. Gick fin-fint!

Efter det fick Nadal chilla med Bobson på ridbanan medan jag och Anna fikade och tittade på när de lekte. Eller ja, Nadal gick och betade det gräs han nådde utanför ridbanan medan Bobson lekte "döda bollen" med än den ena och än den andra bollen (vi har två stycken). Däremellan försökte Nadal busa upp Bobson, men han var mer intresserad av leksakerna!

Sen gjorde jag och Nadal lite stick-to-me i skritt-trav med övergångar, halter och back. Vi gjorde en hel del trav för jag ville att han skulle hitta ett lugn i traven. När vi väl kom så långt så satt jag upp och vi skrittade några varv längs fyrkantsspåret och sedan gjorde vi lite figure-8, också i skritt, och Nadal avslutade med att gå och ställa sig på ena änden av vipp-brädan. Han tyckte han var jätteduktig (och det var han ju!). Så där satt jag av och efter lite vila så hoppade vi lite hinder on-line. Nadal bjöd jättefint: sög tag i hindret och galopperade! Mycket beröm och godis.

 Sen åkte vi tillbaka till sommarhagen. Så det blev lite lastningsträning idag också - bra-bra.

 Nadal äter gräs, Bobson leker med bollen:

Nadal undersöker vipp-brädan:
 Skritt runt fyrkantspåret:
 Figure-8:

Inga kommentarer: