2012-07-30

På kurs utan häst

I helgen var jag fotfolk på en David Lichman-clinic i Vallentuna. David är 5* Parelli-instruktör och det var verkligen en givande helg. Och så roligt och inspirerande att träffa och göra nya bekantskaper med andra Parelli-intresserade människor. Jag fick med mig idéer om nya övningar att göra samt fick upp ögonen för ett par saker jag kan göra på ett annat sätt och hur jag kan spetsa till några av lekarna med Nadal.

Det är synd att vi har så långt mellan stallet och sommarhagen. Eller, det är egentligen inte långt, men det blir omständligt att ta transporten och en skritt-tur får man räkna med tar en knapp timme enkel väg. Hur bra vår beteshage än är (och det är den verkligen!) så har jag för min egen del börjat längta tillbaka till vinterhagen - där finns ridbana och rundkorall! Nåja, en hel del av övningarna jag såg i helgen kan vi faktiskt göra i hagen :)

Det första jag tänker prova ikväll är en tillitsövning (navelskådning, som Jessica så lämpligt kallade den) som ekipagen fick göra i helgen. Sen tänker jag också jobba en del på vår draw - fick lite olika idéer om det också av David.

Nadals mor, Nazira, har varit ute på sin första distanstävling - kul! Bilder och information finns på den här länken.

Inga kommentarer: