2011-01-09

Nadals första NH-kurs.

Igår körde jag hästtransport själv för första gången och för första gången med min egna bil (tack, Sigrid, för lånet!)! Jag hade tack och lov kört en transport en gång innan (tack Karin!) så jag visste att jag kunde, men nu skulle jag köra min lilla guldklimp, på vintern, i en lånad transport, med en oprovad dragbil. Ja, jag var lite nervös, kan vi säga... Det hela avlöpte dock väl - vi kom helskinnade både dit vi skulle och hem!

Anledningen till att Nadal fick åka transport igår var att vi skulle gå på NH-kurs! Det var Nadals första NH-kurs och min andra (jag gick en kurs för några år sedan när jag var i Australien - då med en lånad häst). Kursen hölls i ett kylskåp till ridhus (men det var i alla fall inomhus) och det var riktigt roligt! Hade jag inte blivit så frusen så hade vi stannat kvar en stund i ridhuset och repeterat lite när kursen var slut. Istället repeterade vi övningarna helt kort idag för att kolla att de satt. Framförallt så ville jag kolla att de satt hos mig. Nadal fattade ju på en gång vad som gällde, det var jag som var lite trögare, vilket kanske inte är så konstigt när det är frågan om att jag ska försöka lära mig hans språk, och inte så mycket tvärt om...

En rolig sak var att kursen fick mig att tänka i termer av lek istället för arbete. Och tänk! Det blev så mycket roligare och friare då! Missförstå mig rätt - det var roligt förut också, men att tänka i termer av lek istället för arbete gör ändå en liten skillnad. Tiden får utvisa om det är till det bättre eller inte.

2 kommentarer:

Karin sa...

Du får berätta lite mer om vilka övningar ni gjorde.

Erika sa...

Absolut! Kommer i ett kommande inlägg :)