2011-03-04

Bus, halm och fortsatt sårvård.

Igår när jag och Anna kom till hagen så fick vi se våra hästar busa runt - det är första gången vi får bevis på att de gör något annat än äter och hänger i hagen! Så det var kul. Även fast jag ju egentligen vill att Nadal ska ta det lite lugnare just nu. Men trots bus så hoppas jag att det inte ska bli nödvändigt att ta in honom på box. Jag intalar mig att det inte är helt dåligt att han rör sig - förhoppningsvis innebär det att såret får läka innifrån och ut istället för tvärtom, och det borde efter vad jag förstår vara något bra.Äntligen har hästarna fått in halm i ligghallen (innan hade de spån, men den var alldeles nertrampad vid det här laget). Det enda problemet med halmen är att den kommer från en åker med insådd vall också, så hästarna tycker att den är väldigt god att mumsa på! Jag hoppas bara att de äter den riktiga maten också - annars blir foderstaten så himla fel! Jaja, förhoppningsvis är det lite nyhetens behag och kommer gå över (om inte annat så när de bajsat tillräckligt mycket i det...).

På bilden här ovanför så ser man att Nadal nu har förband runt båda bakbenen. Nej, han har inte gjort sig illa även på höger bak, utan veterinären tyckte att jag skulle lägga mer av ett tryckförband på såret (för att motverka svullnad och svallkött) och för att inte det ska bli felbelastningar osv så rekommenderade hon att jag lindade även det andra bakbenet. Så det har jag gjort.

Nedanstående bild är från i förrgår (onsdag) och även om såret forfarande ser läskigt ut (tycker i alla fall jag) så har svullnaden gått ner, så tryckförbandet verkar fungera. Igår hade svullnaden gått ner än mer (glömde fota det dock) så det verkar gå åt rätt håll - hoppas det håller i sig! Igår var sista dagen med penicilin.

Inga kommentarer: