2011-03-20

Myspys i unghästhagen.

I veckan fick Nadal vara sällskap till hagkamraten B som fick bli valack och då behövde stå på box över en natt:

Efter blott ett dygn i box så var Nadal väldigt på tårna när vi gick tillbaka till hagen. Fast det berodde nog främst på att kompisen gick i förväg och Nadal blev orolig över sin skyddsling. Jag fick i alla fall träna mig på att lösa pussel (hur skulle jag få Nadal att inte springa över mig och hur skulle jag få honom att lägga uppmärksamheten på mig och inte på kompisen).

Förutom just vid byte av förbandet så kan man alltså inte ana att Nadal är skadad - han lever på som vanligt. I den här lilla filmsnutten så ligger unghästarna i ligghallen och tar en tupplur. Nadal får för sig att rulla runt och hamnar delvis ovanpå en av de andra hästarna - inte visste jag att hästar gör som katter och hundar och kryper upp inpå varandra när de sover :) Himla söta är de i alla fall!

http://www.youtube.com/watch?v=EdGHbUhHtMM

En vecka av behandling med Lotagen och jag tycker mig se lite förbättring, men jag hoppas på mycker mer förbättring innan veterinären kommer tillbaka på fredag.

Inga kommentarer: