2011-03-30

Pyssel vid hagen.

Det blev ingen promenad i helgen. Jag har till och med lagt ner promenaden till stallet eftersom det är så isigt på vägen dit. I stället pysslar jag om Nadals sår vid hagen (inga bilder på det i bloggen idag) - med god hjälp av snälla Anna! Det är så skönt för såret har verkligen börjat se så bra ut efter att veterinären tagit bort svallköttet. Hade jag vetat detta så hade jag nog försökt förmå honom att skära tidigare! Efter lite sårvård så blir det koll av hovar och så lite rykt för att få bort lite av den där pälsen som faller av i drivor just nu och som jag hittar på alla mina kläder - även jobbkläderna - och till och med i plånboken! Det blir även lite smålek där jag testar exempelvis att flytta Nadal för tryck på lite olika ställen, såsom att lägga repet runt ena frambenet och be honom att ge mig det benet, eller lägga repet runt kroppen och se om han kan följa med runt. Det funkar fint! Men jag vill verkligen ut och promenera med min lillbuse och längtar tills isen är borta från vägarna och snön är borta från skogen!!!


4 kommentarer:

tessa sa...

vad snygg han är. Inte den lille tanige som lämnade vårt stall i höstas :)
Skönt att såret börjar läka, har sett tidigare hur det hjälper att ta bort svallkött.

Erika sa...

ja, visst är han fin! fast jag tycker ju fortfarande att han ser tanig ut :)

Blenda Elby sa...

Kollade in bilderna från september och OJ vad han har vuxit!
/Anna

Erika sa...

anna: tycker du? jag ser det ju inte själv! jag tycker bara att det är vinterpälsen som får honom att se raggig ut :)