2011-07-16

Games, lastning och skogspromenad.

Den här veckan har vi lekt alla sju lekarna, med lite betoning på driving och circling eftersom vi är ganska samspelta på dem så det är kul :) Men jag ansträngde mig att också lägga tid på porcupine och sideways som vi är minst duktiga på. Problemet med porcupine är att jag känner mig fantasilös och tråkig själv när jag försöker få med Nadal på noterna och det är ju ingen strålande utgångspunkt egentligen. Några tips på hur man gör porcupine roligt?

Vi har också tränat på lastning och Nadal har fått lite extramat i transporten så att han ska börja associera den med lite trevligheter. Jag lyckas inte riktigt få Nadal att förstå att jag vill att han ska gå in i transporten före mig, alltså jag har ännu inte lyckats skicka in honom. Men det tror jag mer beror på att vi gjort få sänd-lekar, så det måste vi göra mer av.

Idag tog vi också en promenad ut i skogen och gick på en stenig stig mellan träd och sly - blev bra squeeze-lekar och Nadal bryr sig verkligen inte det minsta eller tycker det är obehagligt att gå mellan träd och buskar som står tätt. När vi sedan gått från skogsstigen och över till banvallen så bjöd Nadal mot en backe som gick upp för branten bredvid banvallen vi. Jag passade på att bejaka Nadals idé så fick han bli bekräftad för sitt initiativ och vi fick in lite backträning också genom att gå upp och ner där ett par gånger. Vi ska ta en promenad till grusgropen här snart också och göra lite riktig backträning!

Inga kommentarer: