2011-07-22

Mera games och lastning.

I veckan har vi fortsatt att leka och lasta. Vi började med lite touch it på några saker runtom på ridbanan och på hästtransporten. Nadal, extrovert som han är, försökte äta upp blinkersen på transporten. Sen försökte han äta upp den ena konen som jag satt upp för att vi skulle göra figure-8. Han lyckades bita av en bit och innan jag visste ordet av så stog han och malde ner den och svalde! Så nu kommer jag ha ont i magen över detta och undra om han kommer få men. Aldrig mer att vi kommer leka med de konerna. Över lag så har jag nog lärt mig nu att jag måste "extrovert-säkra" de saker vi leker med så att han inte kan tugga i sig något han inte borde och att jag inte pekar ut vanskliga saker för Nadal att röra vid, såsom blinkers... Bra att nån av oss lärt sig något i alla fall ;)

Sen lekte vi sideways och porcupine runt transporten och squeeze över lämmen. Mellan varven lekte vi circling på ridbanan kombinerat med ett litet hinder (squeeze) som Nadal fick ta sig över. Efter hand provade jag då att skicka in Nadal i transporten. Han var lite småtrög, men gick sedan in hela vägen medan jag stod kvar utanför. Efter en kort stund så backade jag ut honom. Nästan omedelbart så gick han självmant in igen, hela vägen, utan att jag ens bett om det! Han fick backa ut när han själv tyckte att det var dags. Efter det så tyckte jag att det var en bra tidpunkt att bryta för dagen. Så gick vi in i stallet i stället och jag verkade lite på hans hovar.

Efter koll och skötsel av muggen blev det idag att jag ägnade mig åt att hänga med Nadal i hagen. Jag satte mig på en pall och bara hängde. Han ville gärna hänga med mig och höll sig hela tiden nära och kom fram nu och då och kollade av, nosade på mig och ville ha lite kel. Så det blev lite friendly game. Gjorde även friendly game med sticken. Övriga hagkompisar höll sig i huvudsak på avstånd, så det var bra. Riktigt mysigt hade vi i det gråmulna vädret.

Inga kommentarer: