2011-12-19

Fortsatt häng-träning.

Idag fortsatte vi med häng-träningen. Vi fick börja med lite circling, yoyo och sideways, där jag försökte vara provokativ. Backen i yoyon var svår idag, ungefär som att han inte hittade den, men inkallningen gick jättefint istället (= trasig respekt, hel relation). Jag blev väl inte helt nöjd med resultatet eftersom Nadals attityd fortfarande var mer "pushy" än uppmärksam. Den här bilden (båda bilder är från igår) visar vad han helst av allt ville göra idag:


Alltså äta rep... Eller tugga på mig, det gick också bra tyckte Nadal. Men trots det så gick jag vidare till häng-träningen och den tycker jag gick bra trots allt. Han stod stilla vid pallen precis hela tiden. Jag tog iofs inte bort fötterna från pallen, men det var heller inte dagens målsättning när jag nu inte fått till "uppvärmningen" helt hundra. Så jag är jättenöjd med att han stod stilla, trots att jag hängde på honom och slängde upp ett ben också från varje sida och vevade runt med det och vippade med foten för att försöka provocera fram en reaktion. Enda reaktionen var att han tittade efter repet... (och jag blev sugen på att glida över i uppsittning...det hade varit så lätt!) Funderar på att köpa ett "tugg-rep" åt Nadal som kan få hänga där vid bogen, så kan han tugga och dra i det bäst han vill!

1 kommentar:

Anonym sa...

annars kan du ju peta in ett bett i munnen!