2011-12-28

Löshoppning med bett.

Idag körde vi lite löshoppning. Nadal skötte sig jättefint och verkade tycka att det var rätt kul, sög tag i hindren och galopperade friskt. Allt detta med bettet i munnen. Det var ett tag sedan han fick ha bettet så det passade jättebra att kombinera detta idag. Nog för att jag tycker att han fått ett stort (långt) huvud, men jag fick alltså lägga ut nackremmen sex (!) hål! Så mycket har han växt. Ungefär. Jag satte nog bettet lite längre ner i munnen på honom också än sist. Han verkade tycka det var ok. Han åt och roade sig med bettet i munnen utan problem. Som uppvärmning till löshoppningen så gick vi ett par varv över hindren. Första varvet upptäckte Nadal att sanden var upptrampad så att det frusna blivit ofruset. Såklart måste han rulla sig. Men den här gången gick det inget vidare. Han rullade in i staketet och tog sig sedan inte upp igen. Cool-killen ligger kvar helt lugnt medan jag försöker hitta ett sätt att hjälpa honom upp. Finns inte en chans att jag ska orka dra honom ifrån staketet (jag försökte). Provar istället att lägga hans ben på lite olika sätt och tillslut verkar jag ha gjort rätt för då tar han tag i det och tar sig upp. Phew! Jag hann bli rätt svettig av tanken - vad skulle jag göra!? Men det gick ju fint det där.

Inga kommentarer: