2011-12-18

Mer häng-träning.

Anna och Bobson kom och lekte med oss idag. Jag tänkte att det var dags att hänga på Nadal och faktiskt också släppa pallen för att se vad som skulle hända då. Inledningsvis trodde jag att jag skulle få ställa in dagens övningar eftersom årets första riktiga snö gjorde lillgubben väldigt yster. Så pass att det blev en hel del krumbukter, bocksprång och stegringar när jag bad honom att gå framåt i circling. Jag drev på honom ett tag och han lugnade faktiskt ner sig så småningom. Sen provade vi yoyo och finslipade lite på den och sen kändes det faktiskt som att det var möjligt att börja öva lite hängning!


Nadal ställde upp sig jättefint vid pallen varje gång. Ja, jag fick leda honom och guida honom men han var villig! Jag hängde och försökte hitta balanspunkten. Inte helt enkelt måste jag säga, att veta hur mycket man ska hänga över utan att ramla över... Jag ramlade nu aldrig över men halkade däremot av varenda gång. Inte helt rätt sak att lära en unghäst kanske, men vi får öva vidare. Mitt största bekymmer var annars att han ville leka och därför försökte nafsa efter mina ben hela tiden. Väldigt drygt. Men jag tror att jag hittade lösningen till slut, även om den inte var definitiv, men absolut något att fortsätta med - jag får helt enkelt vifta med benen (så enkelt!)!

Här kommer lite bilder från dagens övningar. Tack Anna för att du fotograferade!

Inga kommentarer: