2011-12-31

Avancerad "häng"-träning.

Idag var det dags för häng-träning igen. Hängde vanligt två gånger först och sen provade jag att lägga mig på Nadals rygg. Första gången gick han iväg några steg när jag lagt mig och jag fick inte riktigt stopp på honom (eftersom jag höll mer i hans man än i repet, visade det sig), så jag fick glida av honom och börja om. Andra gången gick det perfekt. Han stod kvar och allt gick lugnt och stilla till. Här är en länk till ett videoklipp (tack Anna, för filmningen!) av mitt andra försök. Innan jag hoppar upp så kollar jag noga att han står redo (pre-flight-check!).

Han ställer upp så himla fint vid pallen och ställer sig riktigt nära mig. Sen står han gärna kvar vid pallen efter att vi avslutat övningarna också. Idag stod han kvar läääänge och solade och softade medan jag och Anna stod och pratade och tittade på hennes två hästar som stod och bekantade sig.

Vi har fått låna en barbacka-pad också av Anna och det var intressant att se vad han tyckte om den. Han verkade tycka den var helt ok. Och läderremmarna var väldigt roliga att stoppa i munnen. Bättre med läderremmar än stigbyglar, tycker matte!

Inga kommentarer: